Kontaktinformasjon
Postadresse: Postboks 158, Sentrum, 3701 Skien
Besøksadresse: Torggata 10, 3724 Skien (inngang Skistredet, Landmannsgården)
Organisasjonsnummer: 991 799 710
E-post: gki@skien.kommune.no
Ansatte
Daglig leder (stedfortreder)
Vårin E Lyngstad Kønig
tlf. 905 39 887
varin.lyngstadkonig@skien.kommune.no
Daglig leder (permisjon 17.08.2020 - juni 2021)
Anette Wessel Gerner
anettewessel.gerner@skien.kommune.no
Spesialkonsulent
Rune Hagøy
rune.hagoy@skien.kommune.no
tlf. 913 65 050
Rådgiver
Nina Elisabeth Rybråten
ninaelisabethsorensen.rybraten@skien.kommune.no
tlf. 952 02 146
Spesialkonsulent
Bjørn Gunnar Lauritsen
bjorn.lauritsen@skien.kommune.no
tlf. 901 10 081
Spesialkonsulent
Hanne Sørbø Moen
Hanne.Moen@skien.kommune.no
tlf. 944 37 186
Rådgiver
Frank Arne Hermansen
Frank.Arne.Hermansen@skien.kommune.no
tlf. 984 52 917
Maler for konkurransegjennomføring
Konkurransegrunnlag
A. Konkurransegrunnlag_anskaffelse etter del I_(.doc)
B. Konkurransegrunnlag_åpen tilbudskonkurranse del I og II_(.doc)
C. Konkurransegrunnlag_begrenset tilbudskonkurranse etter del I og II_(.doc)
D. Konkurransegrunnlag_åpen anbudskonkurranse etter del I og del III_ (.doc)
E. Konkurransegrunnlag_begrenset anbudskonkurranse etter del I og II_(.doc)
F. Konkurransegrunnlag:konkurranse med forhandling etter del I og III_(.doc)
Kontraktsbetingelser
- Kontraktsbetingelser enkelt anskaffelse_varer (.doc)
- Kontraktsbetingelser tjenester_generell kontrakt_ (.doc)
- Kontraktsbetingelser varer_generell kontrakt_ (.doc)
- Kontraktsbetingelser minikonkurranse_generell kontrakt (.doc)
- Kontraktsbetingelser bygg og anlegg_generell kontrakt (.doc)
- Kontraktsbetingelser bygg og anlegg_balanserte kontrakter (.doc)
- Forside kontrakt_mal
Egenerklæringsskjema
Standardformular_europeiske egenerklæringskjemaet (.pdf)
Anskaffelsesprotokoll
Maler
Protokoll skal føres for anskaffelser som overstiger 100.000 kroner eksl. mva.
Anskaffelsesprotokoll del I - DIFI (.doc)
Anskaffelsesprotokoll del I og II - DIFI (.doc)
Anskaffelsesprotokoll del I og III - DIFI (.doc)
Politiske vedtak
Anskaffelsesreglement for Grenlandskommunene (.pdf)
Skiensmodellen - tiltak mot svart arbeid og sosial dumping (.pdf)
Lovverk
Sjekkliste for anskaffelser pr. mars 2019 (.pdf)
Lov om offentlige anskaffelser (lenke)
Driftsrapporter
Bakgrunn og organisering av innkjøpssamarbeidet
Bakgrunn
GKI er et forpliktende innkjøpssamarbeid som ble etablert i 2007, med formål om å oppnå:
- Stordriftsfordeler ved bedre priser og betingelser
- Redusere administrative kostnader knyttet til inngåelse av innkjøpsavtaler
- Redusere fakturamengde
- Høy innkjøpskompetanse og kvalitet i innkjøpsarbeidet
GKI er organisert som et kjøpsavtalesamarbeid med Skien kommune som vertskommune.
Samarbeidsavtale del 1- politisk vedtatt i 2007 (.pdf)
Samarbeidsavtale del 2 - politisk vedtatt i 2007 (.pdf.)
Vedtatt fakturamodell for bistand GKI (.pdf)
Styret
Styret er det øverste samarbeidsorgan for innkjøpssamarbeidet og består av rådmennene i deltakerkommunene.
Styreleder:
Jan Sætre, rådmann i Siljan kommune
Styremedlem:
Kari Finnerud, Per Wold, Hans Bakke, Inger Lysa,
Geir Håvard Bjelkemyr-Østvang.
Observatør:
Elisabeth Timland (v/fagforeningene)
Samarbeidsråd
Samarbeidsrådet består av kontaktpersoner fra kommunene, og er et rådgivende organ ovenfor daglig leder ved GKI. Samarbeidsrådets oppgaver består av:
- Rådgivning i saker om samarbeid, organisering, rutiner, retningslinjer og regelverk
- Rådgivning ved utarbeidelse av virksomhetsplan, budsjett og årsmelding
- Utvelgelse av fagpersoner til kompetansegrupper
- Samarbeidsrådet utgjør kompetansegruppen på avtaleområdene el-kraft og forsikringer
Medlemmer i samarbeidsrådet (.pdf)
Kommunale og interkommunale selskaper
Flere kommunale og interkommunale selskaper har inngått samarbeidsavtale med GKI.
Selskaper tilsluttet innkjøpssamarbeidet (.pdf)
Sist endret: 08.02.2021